promotional banner

Η ανερχόμενη αγορά των εφαρμογών κινητών τηλεφώνων


Ταχύτατη η άνοδος της αφοράς εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα.

«Μεγάλη σαν το ίδιο το Ίντερνετ» θα γίνει η αγορά εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα (apps), φτάνοντας στην «κορυφή» της το 2020, με 10.000.000 εφαρμογές, σύμφωνα με τα δεδομένα που παρατέθηκαν κατά τη διάρκεια της συνδιάσκεψης MobileBeat στο Σαν Φρανσίσκο.

«Η αγορά των εφαρμογών θα γίνει το ίδιο μεγάλη με το ίδιο το Ίντερνετ, αν όχι μεγαλύτερη» είπε ο Ίλια Λωρς, διευθύνων σύμβουλος της GetJar, εταιρείας που συμμετείχε στη συνδιάσκεψη. «Θα φτάσουν στις 100.000 μέχρι το τέλος του έτους. Αυτό θα είναι το σημείο- κορυφή και μετά θα ακολουθήσει μία μικρή πτώση στο ρυθμό ανάπτυξης. Η πλήρης άνθηση θα επέλθει σε δέκα χρόνια, όταν οι εφαρμογές θα γίνουν το ίδιο δημοφιλείς με τους καταναλωτές, όσο σήμερα οι ιστοσελίδες με τους χρήστες του Ίντερνετ» συμπλήρωσε.

Ωστόσο, παρά το πολλά υποσχόμενο του τομέα, ο Λωρς προειδοποίησε ότι η ανάπτυξη δε θα είναι τόσο ταχεία όσο πιστεύουν όσοι σπεύδουν να δραστηριοποιηθούν στον τομέα.

«Η αλήθεια είναι ότι (αυτή τη στιγμή) ο χώρος είναι περιορισμένου μεγέθους, και ικανός να υποστηρίξει μικρό αριθμό 'παικτών'. Δυστυχώς, η 'υπερένταση' που προκλήθηκε λόγω του App Store της Apple έκανε πολλούς να βιαστούν να ξεκινήσουν τον 'αγώνα' στην αγορά. Οι apps είναι 'της μόδας', όλοι το λένε. Αλλά η οικονομική κατάσταση είναι μια εντελώς άλλη ιστορία. Εκτιμάται ότι το ποσοστό αυτών που εισήλθαν πρώιμα στο χώρο και θα αποτύχουν είναι 90%, καθώς δε θα βγάλουν κέρδος από αυτόν».

Η GetJar λειτουργεί σαν μεσάζων, διανέμοντας apps και βοηθώντας τους 350.000 developers με τους οποίους συνεργάζεται να βγάλουν κέρδη από τη δουλειά τους.

Μέχρι τώρα, την κυριαρχία στο χώρο κατέχει η Apple, με 65.000 εφαρμογές στον online κατάστημά της. Ως αποτέλεσμα αυτής της απρόσμενης (τόσο για τους ανταγωνιστές όσο και για την ίδια την εταιρεία) επιτυχίας, κάθε εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα των smartphones προσπαθεί να πράξει ανάλογα από τη Research in Motion (BlackBerry) μέχρι τη Nokia. Ωστόσο, όπως ειπώθηκε στη συνδιάσκεψη, η επιτυχία του App Store της Apple βασίζεται στην επιτυχία του iPhone. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του «Who Has the Biggest Brain» (εφαρμογής για το iPhone) της Playfish: «Το έπαιξαν πάνω από 15 εκατομμύρια άνθρωποι στο web και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο iPhone, όπου άγγιξε την κορυφή των chart στο iTunes. Αλλά έπεσε γρήγορα, και θεωρώ ότι αυτή την τύχη θα έχουν πολλές αντίστοιχες εφαρμογές, όσο ποιοτικό και είναι το περιεχόμενό τους» είπε ο Σεμπαστιέν ντε Χαλέ, συνιδρυτής της Playfish.

Κατά το Λη Ουΐλιαμς, διευθύνοντα σύμβουλο της Symbian Foundation, η αγορά επί της παρούσης δεν χρειάζεται περισσότερα καταστήματα.

«Το App Store έχει μειονεκτήματα - αυτή τη στιγμή είναι απλά ένας 'κουβάς' με εφαρμογές. Πρέπει να πας πέρα από αυτόν και να δώσεις στον καταναλωτή την ευκαιρία να περιπλανηθεί σε πραγματικές 'εκθέσεις' εφαρμογών και περιεχομένου. Όταν αυτό το πρόβλημα λυθεί…οι εφαρμογές που θα βλέπετε πραγματικά θα πλουτίζουν τη ζωή σας. Θα επιτρέπουν το διαμοιρασμό εικόνων, την κοινωνική δικτύωση και την επικοινωνία με τους φίλους, συναδέλφους και συγγενείς με εντελώς πρωτοποριακούς τρόπους- που άλλωστε είναι και ο πρωταρχικός σκοπός των εφαρμογών κινητών τηλεφώνων» είπε σχετικά.

BBC