Παρακολουθώντας τα τεκταινόμενα στον χώρο της αυτοκίνησης, έτσι όπως καταγράφοντας μέσα από το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης που άνοιξε τις πύλες του για τους δημοσιογράφους από όλο τον κόσμο, δικαιολογημένα σου δημιουργείται η απορία, για ποια κρίση μιλάμε.
Με δεδομένο πάντως πως κρίση υπάρχει, και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μπορούμε να το παραβλέπουμε, το αμέσως επόμενο θέμα είναι πως και αυτή έχει «βοηθήσει», έχει συμβάλει καλύτερα, προς ένα διαφορετικό μέλλον της αυτοκίνησης. Που θα είναι πιο φιλική στο περιβάλλον, με λιγότερη κατανάλωση συμβατικών καυσίμων, θα χρησιμοποιεί εναλλακτικές μορφές καυσίμων, νέες φόρμες σε ό,τι έχει να κάνει με την εμφάνιση κλπ.
Δεκάδες νέες πρεμιέρες, πολλά καινούργια μοντέλα παρελαύνουν από σήμερα στον εκθεσιακό χώρο της Φρανκφούρτης. Προς τέρψη των φίλων των τεσσάρων τροχών.
Ας δούμε μερικά από τα πιο σημαντικά μοντέλα:
Bentley Mulsanne
Την αποκαλούν «η νέα σημαία της Bentley». Και μόνο άδικο δεν έχουν, αφού η καινούργια Bentley Mulsanne είναι ένα αυτοκίνητο που επαναπροσδιορίζει την κατηγορία των πολυτελών μοντέλων που παράλληλα διαθέτουν όλα εκείνα τα στοιχεία ώστε να προσφέρουν την μέγιστη δυνατή άνεση στα μεγάλα ταξίδια.
Η νέα Mulsanne θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της φίρμας στην Αγγλία. Το θέμα όμως δεν είναι αυτό. Είναι πως η Bentley έχει καταβάλει κάθε προσπάθεια ώστε να διατηρήσει σε μεγάλο βαθμό τα στοιχεία εκείνα που είχε δώσει στο μοντέλο του 1930 ο W.O. Bentley και έκαναν το αυτοκίνητο πραγματικά μπροστά από την εποχή του. Κινείται από έναν θηριώδη κινητήρα V8.
Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde
Η Alfa Romeo επιστρέφει στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης με παγκόσμιες πρεμιέρες και όλα τα υπάρχοντα μοντέλα της. Το αστέρι του περιπτέρου είναι η Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde -μια αποκλειστική έκδοση με τον νέο ισχυρό κινητήρα 1.4 MultiAir TBi των 170 ίππων.
Το τετράφυλλο τριφύλλι "Quadrifoglio Verde" ήταν το σύμβολο μερικών από τα πιο σπορ μοντέλα της Alfa Romeo. Στην σημερινή του μορφή ακολουθώντας τις σύγχρονες τάσεις συνδυάζει την σπορ οδήγηση και τη μέγιστη οδηγική απόλαυση με την βέλτιστη οικολογική συμπεριφορά. Ο λόγος των 6,7 κιλών/ίππο εξασφαλίζει κορυφαίες επιδόσεις. Η ειδική ισχύς των 124 ίππων/λίτρο είναι η καλύτερη της κατηγορίας. Και όλα αυτά την στιγμή που λόγω της στρατηγικής "downsizing" και της τεχνολογίας MultiAir οι εκπομπές CO2 είναι 139 g/km και η κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο μόλις 4,8λίτρα/100 χλμ.
Τιμές, δηλαδή, που μπορεί να περιμένει κάποιος περισσότερο από ένα οικονομικό αυτοκίνητο πόλης, παρά από ένα σπορ αυτοκίνητο που μπορεί να επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε σχεδόν 7 δευτερόλεπτα.
BMW EfficientDynamics Concept
Οι άνθρωποι της BMW θέλησαν να συνδυάσουν το EfficientDynamics με ένα κουπέ και σπορτιβ μοντέλο το οποίο διαθέτει επιδόσεις που είναι ανταγωνιστικές μιας BMW «Μ». Και, κρίνοντας από το τελικό αποτέλεσμα τα κατάφεραν περίφημα.
Το BMW EfficientDynamics Concept είναι ένα εντυπωσιακό coupe 2+2 θέσεων. Και η σχεδιαστική λεπτομέρεια με τις πόρτες να ανοίγουν προς τα επάνω (δεν ξέρουμε αν και όταν το αυτοκίνητο βγει στην παραγωγή θα διατηρηθεί) κάνει το τελικό αποτέλεσμα ακόμη εντυπωσιακότερο.
Η (συμβατική) κινητήρια δύναμη του concept της BMW είναι ένας τρικύλινδρος turbodiesel κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρου, ο οποίος συνδυάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, που είναι τοποθετημένοι καθένας και σε έναν άξονα.
Το σύνολο της προσφερόμενης ισχύος φθάνει τους 356 ίππους ενώ η μέγιστη ροπή είναι της τάξης των 81,5 χλγμ.. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει δώσει στην δημοσιότητα η BMW η ονομαστική ισχύς του κινητήρα ντίζελ είναι 163 ίπποι. Ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα αποδίδει 33 ίππους με δυνατότητα να φτάνει τους 51 ίππους, ενώ αυτός που είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα θα ανέχει ισχύ 80 ίππων, ενώ για 30 δευτερόλεπτα μπορεί να φτάσει τους 112 ίππους και για 10 δευτερόλεπτα τους 139.
Σε τι επιδόσεις μεταφράζονται όλα αυτά;
Τελική ταχύτητα που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ. / ώρα και επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 4,8 ΄΄ . Και αν οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές, τι να πει κανείς για την κατανάλωση. Που είναι μόλις 3,76 λίτρα (απίστευτη;) στα 100 χλμ. σύμφωνα με τα τεστ της Ευρωπαικής Ένωσης . Οι ρύποι CO2 που εκπέμπει κατά την λειτουργία του ο κινητήρας είναι της τάξης των 99 γραμμαρίων στο χιλιόμετρο.
Fiat Punto Evo
Με στοιχεία όπως το ξεχωριστό στιλ, τα υψηλά επίπεδα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, οι πολύ καλές επιδόσεις και η τεχνολογία αιχμής στους κινητήρες το ανανεωμένο Punto θα αποτελέσει έναν παίκτη πρώτης γραμμής στην μικρομεσαία κατηγορία.
Πέρα πάντως από όλα αυτά το Punto Evo , δεν είναι παρά το Grande Punto που έχει υποστεί ένα εκτεταμένο λίφτινγκ προκειμένου να καταφέρει να παραμείνει μια δυναμική. Έτσι λοιπόν, το σχεδιαστικό τμήμα της Fiat αναγκάσθηκε να προχωρήσει σε εκτεταμένες αλλαγές προκειμένου το αυτοκίνητο να είναι και να δείχνει νέο.
Όλοι οι κινητήρες (μεταξύ των οποίων και ένας diesel 1.4 l) με τους οποίους θα εφοδιάζεται το Punto Evo θα είναι τεχνολογίας stop & start (θα τίθενται εκτός λειτουργίας για παράδειγμα όταν το αυτοκίνητα σταματά στο φανάρι και θα τίθενται εκ νέου σε λειτουργία με το πάτημα του γκαζιού) και θα καλύπτουν τα στάνταρ Euro5 , σε ό,τι αφορά τους εκπεμπόμενους ρύπους.
Spyker C8 Aileron Spyder
Η Spyker C8 Aileron Spyder , βασίζεται στο εντυπωσιακό διθέσιο sport car της φίρμας, το οποίο φέρει την ίδια ονομασία. Aileron. Διαθέτει , όπως και το κλειστό, το μεγαλύτερο μεταξόνιο από όλα τα μοντέλα που έχει παρουσιάσει μέχρι τώρα η Spyker. Είναι διθέσιο roadster, με τον κινητήρα στο κέντρο και την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, προκειμένου να κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα το βάρος. Το Spyker C8 Aileron Spyder εφοδιάζεται με έναν κινητήρα V8 ο οποίος έχει απόδοση 400 ίππων. Συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και η κίνηση μεταφέρεται στους πίσω τροχούς όπου ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης φροντίζει για την μεταφορά της απαραίτητης δύναμης στους τροχούς.
Η τελική ταχύτητα του Spyker C8 Aileron Spyder φθάνει τα 300 χλμ. / ώρα ενώ για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα το διθέσιο σπορ μοντέλο χρειάζεται μόλις 4,5’’.
Mini Coupe Concept
Το νέο Mini Coupe σχεδιάσθηκε για να είναι ό,τι πιο δυναμικό έχει «βγει» μέχρι τώρα από την γραμμή παραγωγής της φίρμας, η οποία εδώ και μια 10ετία βρίσκεται κάτω από την σκέπη της BMW. Η εξωτερική εμφάνιση αιχμαλωτίζει τα μάτια με την πρώτη κιόλας ματιά.
Κοιτώντας το αυτοκίνητο από εμπρός, δεν έχει καμιά αμφιβολία για την ταυτότητά του. Είναι ένα Mini. Που έχει υιοθετήσει σχεδόν όλες τις στιλιστικές και σχεδιαστικές φόρμες του Mini Copper S. Νέα στοιχεία, είναι οι καινούργιας σχεδίασης γρίλιες για την ψύξη του κινητήρα, ο επανασχεδιασμένος αεραγωγός στο επάνω μέρος του καπό για την ψύξη του τούρμπο και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα που διαθέτουν εσωτερικά μαύρους ανακλαστήρες.
Όμως, το σήμα κατατεθέν του νέου μοντέλου, είναι η κυρτή οροφή. Είναι ουσιαστικά -μαζί με το επανασχεδιασμένο πίσω μέρος – το στοιχείο εκείνο που δείχνει πως το συγκεκριμένο Mini δεν είναι σαν όλα τα άλλα.
Όσον αφορά τον κινητήρα που θα κινεί το Mini Coupe, αυτός όπως όλα δείχνουν θα είναι ο γνωστός τούρμπο του 1.6 λ. του οποίου η απόδοση φθάνει τα 211 άλογα. Ουσιαστικά πρόκειται για το ίδιο μοτέρ με το οποίο εφοδιάζεται το υπάρχον Mini John Cooper Works.
Toyota Auris HSD Full Hybrid Concept.
Αυτό το μοντέλο αντιπροσωπεύει ένα ορόσημο στη στρατηγική της Toyota: την εισαγωγή της πλήρως υβριδικής τεχνολογίας Toyota σε ένα μοντέλο ευρείας κυκλοφορίας και το πρώτο βήμα για την εφαρμογή του Hybrid Synergy Drive (HSD) στην προϊοντική γκάμα της εταιρίας.
Lexus LF-Ch
Στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας «χτυπά» η Lexus, με το νέο της μοντέλο , το LF-Ch , που κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Το Lexus LF-Ch είναι ένα κλασικό hatchback μοντέλο. Το οποίο διαθέτει τέσσερις πόρτες και τέσσερις θέσεις. Παράλληλα το αυτοκίνητο θα διαθέτει υβριδικές εκδόσεις , ενώ η κίνηση θα μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς.
Η κίνηση της Lexus με το LF-Ch δείχνει πως η φίρμα θέλει να ανταγωνισθεί μοντέλα που τοποθετούνται στην κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας. Ή αν θέλετε αποτελούν μια κατηγορία μόνα τους. Και τέτοια είναι το Audi A3, η BMW Σειρά 1, ακόμη και το VW Golf στην έκδοση GTi.
Rolls-Royce Ghost
Όταν η κουβέντα έρχεται στο όνομα Rolls-Royce, αυτομάτως αυτό που έρχεται στο μυαλό του καθενός είναι πως αναφερόμαστε στην επιτομή των πολυτελών αυτοκινήτων. Στην Φρανκφούρτη, η κορυφαία (βρετανική) φίρμα κατασκευής αυτοκινήτων πολυτελείας «ρίχνει» στην αγορά το νέο της δημιούργημα, το Ghost. Που αποτελεί το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της φίρμας.
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου υπάρχει ένας διπλά υπερτροφοδοτούμενος 12 κύλινδρος κινητήρας σε διάταξη V.
Η χωρητικότητα του μοτέρ είναι 6,6 λίτρων και η απόδοση φθάνει τους 570 ίππους με 780 Nm ροπής. Και αν το νούμερο της ροπής είναι εντυπωσιακό, το ίδιο εντυπωσιακό είναι και το γεγονός ότι εμφανίζεται από χαμηλές στροφές (μόλις από τις 1.500 σαλ.). Με αυτά τα τεχνικά στοιχεία του κινητήρα το βαρύ αμάξωμα των 2,45 τόνων επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ. / ώρα.
McLaren MP4-12C
Πέρασαν 18 χρόνια, από την παρουσίαση της θρυλικής McLaren F1 (1991) η οποία παράχθηκε από το 1993 έως και το 1998 σε μόλις 100 κομμάτια. Και η βρετανική φίρμα που έχει συνδέσει το όνομά της με την φόρμουλα 1, επανέρχεται με ένα νέο super car , την McLaren MP4-12C, η οποία χρησιμοποιεί τεχνολογικές καινοτομίες από τον χώρο της F1.
Η κινητήριος δύναμη της McLaren MP4-12C είναι ένας biturbo κινητήρας V8, χωρητικότητας 3.8 λίτρων ο οποίος αποδίδει 600 ίππους με την μέγιστη ροπή να είναι στα 60 κιλά. Όμως το συγκεκριμένο μοτέρ διαθέτει και μερικά ακόμη σημαντικά χαρακτηριστικά. Όπως για παράδειγμα το γεγονός ό,τι το 80% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις 2.000 σαλ. Ενώ η McLaren υποστηρίζει πως έχει την καλύτερη αναλογία ίππων και εκπομπών CO2 σε σχέση με όλους τους κινητήρες εσωτερικής βενζίνης , πετρελαίου αλλά και από τους υβριδικούς που υπάρχουν στην αγορά.
Mercedes SLS AMG "Gullwing"
Η πρώτη αίσθηση είναι πως πρόκειται για ένα μοντέλο που ... κόβει την ανάσα. Και αυτό φαίνεται και από τις επιδόσεις του: τελική γύρω στα 320 χλμ. / ώρα, επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε μόλις 3,7 δευτερόλεπτα.
Η SLR McLaren έχει αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με την 300SL Gullwing του 1950. Mε την οποία πέρα από το στυλ, μοιράζεται τις ίδιες πόρτες των οποίων ο μηχανισμός του ανοίγματος βρίσκεται στην οροφή του αμαξώματος και έτσι ανοίγουν προς τα επάνω (εξ ου και η ονομασία GullWing) καθώς και την ίδια μάσκα.
Κάτω από το από της SLS AMG "Gullwing" θα τοποθετείται ένας θηριώδης κινητήρας V8, χωρητικότητας 6.3 λίτρων ο οποίος έχει εξελιχθεί από την AMG και αποδίδει 563 άλογα (κατ΄ άλλες πληροφορίες η ιπποδύναμη θα είναι στα 571 άλογα) με 65 κιλά ροπή. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος εμπρός ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 7τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη.
Saab 9-5
Μετά από 10 χρόνια το Saab 9-5 έρχεται για να γίνει ο μεγάλος ανταγωνιστής της σειράς 5, της BMW και της Mercedes E. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο στηρίζεται στις κλασσικές καμπύλες, συνδυάζοντας υψηλά είπεδα παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας. Με μια προσεκτική ματιά στο νέο Saab 9-5, θα διακρίνουμε ότι οι σχεδιαστές τις σουηδικής εταιρίας, επέλεξαν να "παντρέψουν" κλασσικές και μοντέρνες γραμμές. Σκοπός τους είναι να μην αλλοιώσουν το "βαρύ" παρελθόν του συγκεκριμένου μοντέλου αλλά και το παρών να σημάνει ορόσημο για το μέλλον.
Citroën DS 3
Με ελκυστικό όσο και ριζοσπαστικό στυλ, η DS3 προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών που επιτρέπουν τη διαμόρφωση του αυτοκινήτου σύμφωνα με την αισθητική του χρήστη, παρέχοντας παράλληλα μια δυναμική συμπεριφορά η οποία συνδυάζει την αποτελεσματικότητα με την απόλαυση και την ηρεμία.
Η DS3 προσφέρει επίσης μια μοναδική ατμόσφαιρα στο εσωτερικό της, όπου συναντώνται η κομψότητα με την τεχνολογία και την υψηλή ποιότητα υλικών. Τα όργανα – σε 3 τμήματα κωνικού σχήματος – τα χειριστήρια οδήγησης που βρίσκονται κοντά στον οδηγό, η χαμηλή θέση οδήγησης και τα καθίσματα, δίνουν την αίσθηση πιλοτηρίου. Παράλληλα τα χρωμιομένα τμήματα ενισχύουν την ατμόσφαιρα δυναμισμού, πολυτέλειας και ποιότητας.
Στο δρόμο, η DS3 διακρίνεται για το συνδυασμό της απολαυστικής οδήγησης με την άνεση στην καθημερινή χρήση. Ευκίνητη και δυναμική, η DS3 "φέρνει πιο κοντά" τον οδηγό στο δρόμο προσφέροντας την καλύτερη δυνατή αίσθηση. Διαθέσιμοι θα είναι 5 κινητήρες προδιαγραφών Euro V, που συνδυάζουν τις επιδόσεις με την οικονομία: 2 κινητήρες HDi FAP με 110 και 90 ίππους Και 3 κινητήρες βενζίνης, τον THP 150, τον VTi 120 και τον VTi 95
Hyundai ix35
Τα πρότυπα σχεδιασμού στο ix35 θα εμφανιστούν και σε άλλα μοντέλα της Hyundai που θα ακολουθήσουν στο εγγύς μέλλον, με πιο εμφανή την εξάγωνη μάσκα που θα αποτελέσει το πιο αναγνωρίσιμο στοιχείο της γκάμας.
Το ix35 αποπνέει αυτοπεποίθηση, επιθετικότητα, δυναμισμό, σπορ χαρακτήρα χάρη στις σωστές αναλογίες και τα δυναμικές μορφές. Βλέποντας το ολικά, το ix35 δίνει μια αίσθηση ποιότητας, κάνοντας το μια εκλεπτυσμένη εναλλακτική σε σχέση με άλλα SUVs και hatchbacks της κατηγορίας C.
Η πολύ κομψή αισθητική συμβάλει στην αναβαθμισμένη αεροδυναμική. Σε συνδυασμό με την εξευγενισμένη τεχνολογία, το ix35 προσφέρει καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Έτσι, οι πελάτες μπορούν να προσδοκούν μειωμένα κόστη συντήρησης σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.
Κατά το λανσάρισμα του αυτοκινήτου -στην Ευρώπη θα γίνει το πρώτο τρίμηνο του 2010- θα υπάρχουν δύο διαθέσιμες εκδόσεις. Και οι δύο στα 2.0 λίτρα, η μια βενζίνης με 166 ίππους και η άλλη ντίζελ με 184 ίππους. Τον Νοέμβριο του 2010, στην γκάμα των κινητήρων θα προστεθούν δύο νέα μοτέρ. Ένα βενζίνης, 1.6 λ. με 140 άλογα και ένα turbo diesel 1.7 λ. με 115 ίππους.
Maserati GranCabrio
Η GranCabrio δεν είναι παρά η ανοικτή έκδοση του GranTurismo. Την μετατροπή του τετραθέσιου κουπέ σε καμπριολέ με μαλακή (υφασμάτινη) οροφή, έχει επιμεληθεί ο γνωστός οίκος Pininfarina.
Ο οδηγός και οι επιβάτες της GranCabrio θα έχουν την ευκαιρία να ακούνε στα αυτιά τους τον εξαίσιο ήχο του V8 υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα αλλά και τον συριγμό των ελαστικών στις υψηλές ταχύτητες. Η φίρμα υποστηρίζει πως το ανοικτό μοντέλο της διατηρεί υψηλά επίπεδα άνεσης, ασφάλειας και πολυτέλειας. Παράλληλα οι Ιταλοί τονίζουν πως οι επιβάτες των πίσω θέσεων θα έχουν στην διάθεσή τους ικανοποιητικό χώρο. Έτσι ώστε να μπορούν να απολαύσουν στον μέγιστο βαθμό της εμπειρία ενός ταξιδιού με το, πραγματικά ξεχωριστό, αυτό αυτοκίνητο.
Η καρδιά της GranCabrio είναι ο V8 κινητήρας, χωρητικότητας 4.7 λίτρων που αποδίδει 440 ίππους και προέρχεται από την GranTurismo S. Ενώ οι πληροφορίες θέλουν να ακολουθεί και μια μικρότερη έκδοση με τον κινητήρα των 4.2 λίτρων με τους 405 ίππους.
Peugeot RCZ
Με το RCZ η Peugeot επανακάμπτει στην κατηγορία των καθαρόαιμων κουπέ μοντέλων. Στην πιο γρήγορη έκδοσή του το νέο μοντέλο της γαλλικής φίρμας θα εφοδιάζεται με κινητήρα 1.6 λ. που αποδίδει 200 άλογα. Στην αγορά θα το δούμε την επόμενη άνοιξη.
Η Peugeot, μια φίρμα με μεγάλη εμπλοκή στους αγώνες αυτοκινήτου, αποφάσισε να μπει σε αυτή την κατηγορία, παρουσιάζοντας ένα πραγματικό coupe μοντέλο, που φέρει την ονομασία RCZ.
Το RCZ είναι ένα δίθυρο κουπέ μοντέλο, το οποίο είναι 2+2 θέσεων. Με τις δύο πίσω θέσεις να μπορούν ουσιαστικά να φιλοξενήσουν με άνεση μόνο παιδιά.
Το «double bubble», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Peugeot τα δύο στρογγυλεμένα εξογκώματα στην οροφή, αποτελεί το σήμα κατατεθέν στην σχεδίαση του αυτοκινήτου. Ο εν γένει σχεδιασμός αλλά και η αισθητική του μοντέλου παραπέμπουν σε ένα καθαρόαιμο κουπέ μοντέλο.
Kia Venga
Την δική της απάντηση στην εξαιρετικά δημοφιλή κατηγορία των σούπερ μίνι (Β- segment) ετοιμάζει η κορεάτικη Kia με ένα μοντέλο το οποίο θα δούμε στην αγορά της Ευρώπης προς το τέλος του 2009. Το όνομά του; Venga.
Το αυτοκίνητο βασίζεται στο Kia No3 Concept το οποίο παρουσίασε η εταιρία στις αρχές της περασμένης άνοιξης στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης.
Το Kia Venga είναι σχεδιασμένο, μηχανολογικά εξελιγμένο στην Ευρώπη και θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της εταιρίας στην Γηραιά Ήπειρο. Έχει μήκος 4,068 mm και διαθέτει ένα εξαιρετικά μεγάλο, για την κατηγορία του, μεταξόνιο, που φθάνει τα 2,615 mm το οποίο σε συνδυασμό με το ύψος που είναι στα 1600 mm εξασφαλίζουν μια άνετη και ευρύχωρη καμπίνα επιβατών.
Κάθε κινητήρας, με τον οποίο θα εφοδιάζεται το Venga θα είναι διαθέσιμος με το σύστημα εξοικονόμησης καυσίμου Intelligent Stop and Go technology και θα καλύπτει τα αυστηρότερα στάνταρ της Ευρωπαικής Ένωσης σε ό,τι αφορά τους ρύπους που εκπέμπει (Euro 5). Το σύστημα Stop and Go, σταματάει την λειτουργία του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματήσει να κινείται (σε ένα φανάρι για παράδειγμα) και επαναφέρει το μοτέρ σε λειτουργία με το πάτημα του γκαζιού.
Στην αγορά της Ευρώπης το Venga θα λανσαριστεί με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, χωρητικότητας 1.4 λ. και 1.6 λίτρου. Η ιπποδύναμη των κινητήρων θα είναι από 75 έως και 115 ίππους.
Mazda MX-5 Superlight Concept
Το νέο Mazda MX-5 Superlight Concept σχεδιάσθηκε στο στούντιο της εταιρίας στο Oberursel στην Γερμανία. Το μοντέλο θα διαθέτει αρκετές καινοτομίες και η εταιρία πιστεύει ότι αυτές βελτιώνουν τις επιδόσεις , την οδική συμπεριφορά, την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Σήμα κατατεθέν του νέου μοντέλου η απουσία παρμπρίζ. Μπορείτε να θυμηθείτε κάποιο άλλο ριζοσπαστικό αυτοκίνητο που υιοθετεί τις ίδιες γραμμές και την απουσία παρμπρίζ;
Το νέο Mazda MX-5 Superlight Concept είναι επίσης ακόμη πιο σπορ. Κι αυτό όχι μόνο λόγω εμφάνισης, αλλά και επειδή διαθέτει πιο σπορ ρυθμίσεις στην μετάδοση της κίνησης και στο σύστημα διεύθυνσης.
Noble M600
Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και οι επιφάνειες από ανθρακονήματα. Έτσι η βρετανική φίρμα έχει καταφέρει να κρατήσει σε χαμηλά επίπεδα το βάρος του αυτοκινήτου, αφού δεν ξεπερνά τα 1.300 κιλά.
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου υπάρχει ο γνωστός V8 κινητήρας της Volvo που έχει χωρητικότητα 4.4 λίτρων. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως και, προκειμένου το Μ600 να δικαιολογεί τον χαρακτήρα του super car, έχουν τοποθετηθεί δύο υπερσυμπιεστές και η ιπποδύναμη των 315 αλόγων του κινητήρα έχει … εκτοξευθεί στους 650 ίππους με την μέγιστη ροπή να φτάνει τα 836 Nm.
Με αυτή την ιπποδύναμη, το Μ600 βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Αφού η τελική του ταχύτητα φθάνει τα 362 χλμ. / ώρα ενώ για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα χρειάζεται λιγότερα από 3 δευτερόλεπτα. Ακόμη από θέση στάσης, το δείκτης του ταχύμετρου δείχνει τα 160 χλμ. / ώρα σε μόλις 10 δευτερόλεπτα.
Ferrari Italia
Με την ονομασία 458 Italia και την μορφή της να μαρτυρά πως πρόκειται για την διάδοχη κατάσταση της F 430, η σχεδιασμένη από τον Πινινφαρίνα νέα δημιουργία της Ferrari θα εφοδιάζεται με έναν εντελώς καινούργιο κινητήρα V8, 4.2 λίτρων άμεσου ψεκασμού. Κινητήρα ο οποίος αποδίδει 570 ίππους στις 9.000 σαλ και έχει μέγιστη ροπή 54 κιλά στις 6.000 σαλ. Το 80% της ροπής θα είναι διαθέσιμο από τις 3.250 σαλ.
Με 127 ίππους στο λίτρο, ο νέος V8 κινητήρας παρουσιάζει τον μεγαλύτερο λόγο ισχύος προς λίτρο, από όλα τα μοντέλα της φίρμας. Όπως και η Ferrari California, έτσι και η 458 Italia θα είναι εξοπλισμένη με το γνωστό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (ημιαυτόματο) των 7 σχέσεων , που μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Για την επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χλμ. / ώρα χρειάζονται μόλις 3,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα ανέρχεται σε 325 χλμ. / ώρα.
Opel Astra
Το νέο Opel Astra «κουβαλάει» όλη τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της φίρμας. Συνδυάζει με αρμονικό τρόπο την εικόνα ενός γλυπτού με την γερμανική ακρίβεια. Είναι η ίδια φιλοσοφία που υιοθετήθηκε από την εταιρία για πρώτη φορά στο Insignia και κέρδισε (ο σχεδιασμός) πολλά βραβεία.
Οι γραμμές του νέου Astra είναι σπορτίβ, με πολλές διακριτικές λεπτομέρειες. Και το αποτέλεσμα είναι ένα αντικειμενικά όμορφο αυτοκίνητο. Η εξωτερική εμφάνιση του Astra, ακολουθεί ρέουσες γραμμές με έντονα δυναμικά στοιχεία. Στο εσωτερικό συναντούμε υλικά υψηλής ποιότητας και ένα ολοκληρωτικά καινοτόμο ντιζάιν που αποτελεί την έκπληξη για τον οδηγό αλλά και τους επιβάτες.
Οι κινητήρες με τους οποίους θα εφοδιάζεται το νέο Astra θα είναι 1.4 λ. έως 1.6 λ. βενζίνης με απόδοση 100 – 180 ίππους. Νέο είναι το μοτέρ 1.4 Τurbo με 140 ίππους. Επίσης υπάρχουν εκδόσεις ντίζελ με απόδοση από 95 έως 160 άλογα.
Οι κινητήρες συνδυάζονται με εξατάχυτα κιβώτια. Επίσης, θα υπάρχει και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο.
Δημήτρης Δοντάς