Αλλάζει το σύστημα ανάθεσης δημοσίων έργων
Ρεπορτάζ: Αγγελική Γυπάκη, Παναγιώτης Ευθυμιάδης
Σε υπερυπουργείο αναμένεται να εξελιχθεί το νέο υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων αφού μετά την κατάργηση του υπουργείου Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, εκτός από τα λιμενικά έργα, να ενταχθεί σε αυτό και η ακτοπλοΐα. Μια πρακτική που ακολουθείται επί μακρόν σε αρκετές χώρες της Ε.Ε. με τα σχετικά υπουργεία να καλύπτουν το σύνολο των μεταφορικών μέσων και υποδομών. Αυτό ήταν και το αντικείμενο της συνάντησης χθες το πρωί του επικεφαλής του νεοσύστατου υπουργείου Δημήτρη Ρέππα με τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, καθώς το έργο και οι αρμοδιότητες θα πρέπει άμεσα να αποτυπωθούν σε προεδρικό διάταγμα. Σημειώνεται ότι τις αρμοδιότητες του υφυπουργείου Υποδομών αναλαμβάνει ο κ. Γιάννης Μαγκριώτης, με αποτέλεσμα να συμπεραίνεται ότι ο τομέας των Μεταφορών και Δικτύων ανήκει στον κ. Νίκο Σηφουνάκη.
Στο μεταξύ, ο νέος υπουργός έχει ζητήσει ενημερωτικά σημειώματα από τους επικεφαλής διευθύνσεων στο ενοποιημένο πλέον υπουργείο αφενός για να ενημερωθεί ο ίδιος και οι υφυπουργοί του Γιάννης Μαγκριώτης και Νίκος Σηφουνάκης, αφετέρου για να συμβάλουν στην προετοιμασία των προγραμματικών ανακοινώσεων της κυβέρνησης.
Αλλάζει το σύστημα ανάθεσης έργων
Πάντως, το στίγμα της πολιτικής που θα ακολουθηθεί στο νέο υπουργείο δόθηκε χθες από τον κ. Δημήτρη Ρέππα, στο κτίριο της γραμματείας Δημοσίων Έργων, στη Χαριλάου Τρικούπη. Όπως ο ίδιος τόνισε , στις πολιτικές πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν είναι «η αντικειμενικοποίηση του συστήματος ανάθεσης μελετών και δημοσίων έργων, με διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος, στην αρτιότερη παραγωγή των δημοσίων έργων εντός των προβλεπομένων χρονοδιαγραμμάτων, δηλαδή εντός του χρόνου, εντός του προϋπολογισμού και με διασφάλιση της προβλεπόμενης ποιότητας». Ο νέος υπουργός υπογράμμισε ότι τον ενδιαφέρει να αξιοποιήσει το επιστημονικό και τεχνικό δυναμικό της χώρας. Παράλληλα, κύκλοι του νέου υπουργού επισήμαναν ότι στις σκέψεις του είναι η επανεξέταση του συστήματος πληρωμής διοδίων σε αυτοκινητόδρομους όπου έχουν εγκατασταθεί κοινοπραξίες, ωστόσο παραμένει αδιευκρίνιστο το πώς θα γίνει αυτό, αφού η απόφαση για αύξηση του κομίστρου δεν είναι πλέον του υπουργείου, αλλά των εταιρειών που κατασκευάζουν τους δρόμους. Μάλιστα τις συμβάσεις παραχώρησης το ΠΑΣΟΚ ψήφισε μαζί με τη Ν.Δ. στη Βουλή.[ΠΗΓΗ]