promotional banner

Πόσο επικίνδυνα είναι τα cabrio αυτοκίνητα για τα αυτιά μας;


Η οδήγηση ενός κάμπριο αυτοκινήτου μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στην ακοή του οδηγού και των συνεπιβατών του, σύμφωνα με έρευνα αμερικανών επιστημόνων.

Σύμφωνα με την έρευνα, η οδήγηση ενός κάμπριο οχήματος, με κατεβασμένη την οροφή και με ταχύτητες της τάξης των 80 - 112 χλμ., εκθέτει τα αυτιά σε επίπεδα ήχου που πλησιάζουν αυτά ενός τρυπανιού.

Η συχνή έκθεση των αυτιών σε αυτά τα επίπεδα ήχου, που προέρχεται από το συνδυασμένο θόρυβο της μηχανής του αυτοκινήτου, της οδικής κυκλοφορίας και του ανέμου, μπορεί να προκαλέσει μέχρι και μόνιμη απώλεια ακοής, προειδοποιούν οι ερευνητές.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ωτορινολαρυγγολογίας "Otolaryngology - Head and Neck Surgery", σύμφωνα με το BBC, συστήνει στους οδηγούς των "κάμπριο" να φοράνε στα αυτιά τους κάποια προστατευτικά, όπως κάνουν μερικοί μοτοσικλετιστές ή έστω να έχουν ανεβασμένα τα παράθυρά του αυτοκινήτου τους.

Έπειτα από μετρήσεις στις οποίες προέβησαν οι επιστήμονες, διαπιστώθηκε ότι τα επίπεδα θορύβου στα αριστερά και στα δεξιά του οδηγού, όταν τρέχει με 80 έως 112 χλμ., μπορεί να φτάσει τα 88 - 90 ντεσιμπέλ (καμία φορά μέχρι και τα 99), αρκετά πάνω από τα 85 ντεσιμπέλ, που οι γιατροί έχουν ορίσει ως όριο για την απώλεια της ακοής.

Οι επιστήμονες παραθέτουν συγκριτικά στοιχεία με τα ντεσιμπέλ που υπάρχουν στην καθημερινότητά μας. Για παράδειγμα σε ένα ήσυχο δωμάτιο τη νύχτα έχει 20 ντεσιμπέλ, σε μια συνήθη συζήτηση αναπτύσσονται 60 ντεσιμπέλ, σε ένα πολυσύχναστο δρόμο 70 ντεσιμπέλ, όταν οι άνθρωποι φωνάζουν, ο θόρυβος φτάνει τα 80 ντεσιμπέλ, ένα τρυπάνι "βγάζει" 110 ντεσιμπέλ κι ένα αεροπλάνο που απογειώνεται 130 ντεσιμπέλ.

Έτσι οι ερευνητές βρήκαν ότι ακόμα και όταν οι οδηγοί των κάμπριο οδηγούν εκτός ώρας αιχμής της οδικής κυκλοφορίας, τα ντεσιμπέλ στα αυτιά τους φτάνουν τα 80 - 90, ενώ όταν τουλάχιστον ανεβάζουν και τα δύο παράθυρα (οδηγού και συνοδηγού|), έχοντας πάντα ανοικτή την οροφή, ο θόρυβος πέφτει στα 82 ντεσιμπέλ.

Τέλος οι επιστήμονες υπογραμμίζουν ότι η ζημιά στα αυτιά γίνεται βαθμιαία και το αποτέλεσμά της μπορεί να γίνει αισθητό μόνο έπειτα από χρόνια.

[Στη φωτογραφία εικονίζετε το Audi R8 Cabriolet]