promotional banner

Καλάσνικοφ: Λυπάμαι που η εφεύρεσή μου είναι στα χέρια εγκληματιών


«Είναι πολύ οδυνηρό για μένα να βλέπω την ωραία μου εφεύρεση στα χέρια εγκληματιών και κακοποιών στοιχείων», δήλωσε ο Μιχαήλ Καλάσνικοφ, «πατέρας» του ομώνυμου όπλου που σχεδίασε ο ίδιος το 1947 .

Ο εμπνευστής του πιο γνωστού παγκοσμίως όπλου δήλωσε τα παραπάνω σε βιντεοσκοπημένη ομιλία του προς τους Ρώσους βιομηχάνους όπλων εξ αφορμής της συμπλήρωσης των 90 χρόνων του και της πρωτοβουλίας των βιομηχάνων να τιμήσουν τα γενέθλιά του:

«Εγώ έφτιαξα αυτό το όπλο με στόχο την ασφάλεια της χώρας μου... Όταν ήμουν νέος, διάβασα κάπου: ό,τι είναι πολύ περίπλοκο είναι περιττό, ό,τι είναι απλό αυτό είναι το αναγκαίο... Εφτιαξα ένα απλό και αναγκαίο όπλο... που τώρα το βλέπω σε όλον τον κόσμο να το χρησιμοποιεί κάθε καρυδιάς καρύδι... Φανταστείτε ότι σε κάποιες χώρες ονομάζουν ακόμα και τα παιδιά τους ‘'καλάς'', από το ‘'καλάσνικοφ''».

Σήμερα, 55 κράτη σε όλον τον κόσμο χρησιμοποιούν όπλα τύπου «Καλάσνικοφ», ενώ 100 εκατομμύρια «Καλάσνικοφ» έχουν κατασκευαστεί τα 60 τελευταία χρόνια.