promotional banner

Μεγάλο σοκ στην αγορά αυτοκινήτου


Σαν κεραυνός εν αιθρία έπεσε στον κλάδο της εμπορίας αυτοκινήτων η είδηση ότι καταργήθηκε το μέτρο της απόσυρσης παλαιών οχημάτων.

Οι εισαγωγείς, που ήλπιζαν ότι οι επιχειρήσεις τους ανέκαμπταν, τώρα φοβούνται το «λουκέτο», αφού προβλέπουν δραματική μείωση των πωλήσεων, με αρνητικό αντίκτυπο και στα έσοδα του κράτους από τον ΦΠΑ και το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης.

Ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), Γιάννης Ιακωβίδης τονίζει στα Νέα ότι η αγορά βρίσκεται στα πρόθυρα διάλυσης. «Στηριχθήκαμε στις εξαγγελίες της κυβέρνησης για συνέχιση του μέτρου της απόσυρσης με κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις και τελικά καταργήθηκε» είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Ιακωβίδη, το επόμενο διάστημα θα κινηθεί η αγορά σε ακόμη χαμηλότερα νούμερα και πολλές επιχειρήσεις ενδέχεται να κλείσουν. Οι εισαγωγείς έχουν παραγγείλει αρκετές χιλιάδες καινούργια ΙΧ, αφού υπολόγιζαν μέχρι το τέλος του έτους περίπου 30.000 πωλήσεις τον μήνα λόγω της αυξημένης ζήτησης και τώρα καλούνται να διαχειριστούν ένα στοκ, που θα βρει πολύ δύσκολα τελικούς αποδέκτες.

Κρίση αναμένεται να γνωρίσουν όλες οι κατηγορίες αυτοκινήτων και ιδιαίτερα τα μοντέλα με κινητήρες δύο λίτρων και άνω, τα οποία ήταν μεν ολιγάριθμα, συνεισέφεραν όμως περίπου το 40% των εσόδων του κράτους από τον κλάδο των αυτοκινήτων λόγω του υψηλού Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης και του ΦΠΑ.

Η κατάργηση της απόσυρσης θα επηρεάσει σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του ΣΕΑΑ κυρίως τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα και όχι τους πλούσιους συμπολίτες μας.

«Όποιος είχε χρήματα να αγοράσει ένα αυτοκίνητο της τάξης των 50.000-60.000 ευρώ δεν βασιζόταν στα 2.000 έως 3.000 ευρώ που θα είχε όφελος από την απόσυρση, αντίθετα με εκείνον που θα σχεδίαζε να αγοράσει ένα μοντέλο αξίας γύρω στα 12.000 έως 15.000 ευρώ» τόνισε ο κ. Ιακωβίδης.