promotional banner

Σύνδεση του bonus malus των ασφαλίστρων με τις τροχαίες παραβάσεις


Την υποχρέωση να φορούν ζώνες ασφαλείας όλοι οι οδηγοί, περιλαμβανομένων των οδηγών ταξί και φορτηγών, καθώς και την πλήρη απαγόρευση της χρήσης κινητού τηλεφώνου- ακόμα και μέσω bluetooth- από τους επαγγελματίες οδηγούς λεωφορείων, σχεδιάζει η κυβέρνηση.

O υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας στη χθεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου παρουσίασε δέσμη 22 μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους.

Μεταξύ των νέων μέτρων περιλαμβάνεται, για πρώτη φορά, και η σύνδεση του bonus malus των ασφαλίστρων (επηρεάζει το ύψος ασφαλίστρου) όχι μόνο με τα τροχαία ατυχήματα, αλλά και με τις τροχαίες παραβάσεις που υπάρχουν ή θα ενταχθούν μελλοντικά στο point system. Το μέτρο αυτό ζητούν επίμονα τα τελευταία χρόνια οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Ο κ. Ρέππας ανήγγειλε την εκπόνηση ενός νέου εθνικού σχεδίου για την οδική ασφάλεια, το οποίο θα αφορά το διάστημα 2011-2020. Περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στον τομέα αυτό, ο υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στην έκτη χειρότερη θέση των 27 κρατών της Ε.Ε, επισημαίνοντας ότι «το 2008 είχαμε 1.550 νεκρούς από τροχαία, ενώ ο αρχικός στόχος ήταν να περιορίσουμε τα θύματα κάτω των 1.000, δηλαδή, είχαμε απόκλιση κατά 50%».

Έλλειψη συντονισμού

Τα βασικότερα προβλήματα της οδικής ασφάλειας, σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, είναι μεταξύ των άλλων η αποσπασματικότητα στην εφαρμογή των κάθε είδους μέτρων και η έλλειψη συντονισμού ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, οι ελλείψεις του οδικού δικτύου και η ανεπαρκής συντήρησή του, όπως και η έλλειψη ενός αποτελεσματικού συστήματος εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών.

Στο πλαίσιο αυτό και για τον καλύτερο συντονισμό των υπουργείων στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, ο κ. Ρέππας εισηγήθηκε τη σύσταση Διυπουργικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, καθώς και τη συγκρότηση ειδικής Γραμματείας που θα παρακολουθεί την εφαρμογή της πολιτικής για την οδική ασφάλεια. Επιπλέον, ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας με στόχο- όπως είπε- να αποτελέσει «ένα ευρύτερο όργανο δημόσιας διαβούλευσης για την οδική ασφάλεια».

Το Συμβούλιο θα επεξεργάζεται, θα αξιολογεί και θα προτείνει σχέδια, μελέτες, έρευνες και θα μεριμνά για καθετί που θεωρεί χρήσιμο για τη βελτίωση της γνώσης στον τομέα της οδικής ασφάλειας, θα προβαίνει σε αξιολογήσεις των ήδη ανειλημμένων δράσεων. Στο Συμβούλιο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι επιστημονικών και κοινωνικών φορέων που ευαισθητοποιούνται στα θέματα οδικής ασφάλειας, ειδικοί εμπειρογνώμονες, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης κ.ά.

[ΤΑ ΝΕΑ]