promotional banner

Twitter: Σύντομος οδηγός για να το ακολουθήσετε - Δείτε το βίντεο


Τo Twitter.com, μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης και «μικροϊστολογίων» είναι και φέτος ιδιαίτερα δημοφιλές με 5.000 έως 10.000 νέους συνδρομητές κάθε μέρα.

Η δωρεάν υπηρεσία επιτρέπει στους χρήστες να ενημερώνουν τους φίλους τους για το πού βρίσκονται και τι κάνουν ανά πάσα στιγμή δημοσιεύοντας μικρές καταχωρίσεις κειμένου. Οι καταχωρίσεις αυτές είναι γνωστές ως «tweets», δηλαδή τιτιβίσματα. Αποστέλλονται από τον υπολογιστή ή το κινητό τηλέφωνο, μέσω SMS, και δεν πρέπει να υπερβαίνουν σε μήκος τους 140 χαρακτήρες.

Το Twitter ανήκει στην κατηγορία των επονομαζόμενων υπηρεσιών web 2.0 (ή social 2.0) μαζί με τα blogs, το Myspace, το Facebook που δίνουν τη δυνατότητα σε ανθρώπους από διαφορετικά σημεία του κόσμου να έρθουν σε επαφή, να γνωριστούν και να επικοινωνήσουν μέσω του Internet.

Το τελευταίο διάστημα το Twitter χρησιμοποείται όχι μόνο από χομπίστες αλλά και από εταιρείες, μέσα ενημέρωσης και πολιτικούς, όπως για παράδειγμα ο Μπάρακ Ομπάμα, ο οποίος στη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας συγκέντρωσε περισσότερους από 150.000 «φίλους» στη λίστα επαφών του.

Η υπηρεσία, που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2006, είναι επίσης γνωστή για τις ταχύτατες ενημερώσεις σε θέματα της επικαιρότητας.

«Πριν από δύο χρόνια το Twitter ήταν μια σχετικά μικρή κοινότητα για χομπίστες της τεχνολογίες και 'σπασίκλες' του Web 2.0, τώρα όμως γίνεται της μόδας» αναφέρει σε έκθεσή της η εταιρεία διαδικτυακού μάρκετινγκ HubSpot.

Κάθε μήνυμα που αναρτάται στο Twitter πρέπει να αποτελείται από το πολύ 140 χαρακτήρες, δηλαδή καμιά εικοσαριά λέξεις. Αλλά χρειάζονται περισσότερα για να αποθαρρυνθούν οι συγγραφείς ή οι ποιητές κάθε είδους που γράφονται στην ιστοσελίδα.

Ακόμη και με 140 χαρακτήρες, «κάθε ιστορία έχει αρχή, μέση και τέλος» εξηγεί ο Αρζέν Μπασύ, ένας 42χρονος καναδός, κατά τη διάρκεια συνεδρίου αφιερωμένου στο Twitter που πραγματοποιήθηκε αυτή την εβδομάδα στη Νέα Υόρκη.

Η περιπέτεια του κ. Μπασύ στο Twitter ξεκίνησε όταν θέλησε να διηγηθεί «μια εικόνα» που είχε μες «στο μυαλό του». «Και λίγο-λίγο έχτισα τη συνέχεια», διηγείται ο χρήστης με τον λογαριασμό @arjunbasu.

Ένα παράδειγμα; «Ο γάμος τους δεν άντεξε το μήνα του μέλιτος. Παραδέχθηκαν το λάθος τους. Αλλά μένουν μαζί. Για χάρη των δώρων».

Ή: «Βγαίνουν για κυνήγι. Σκοτώνουν μεγάλα θηλαστικά. Μετά παραδίδουν τα ζώα στο σφαγείο. Το βράδυ τρώνε σαλάτες».

Όπως παραδέχεται ο κ. Μπασύ, αυτές οι μικρές ιστορίες στο Twitter γνωρίζουν μεγαλύτερη επιτυχία από τις δεκάδες δεκάδων σελίδες που είχε μουτζουρώσει στο πλαίσιο της συγγραφικής του δραστηριότητας. «Τώρα έχω 6.000 συνδρομητές στον λογαριασμό μου στο Twitter», παρατηρεί ο κ. Μπασύ, συγκρίνοντάς τους με τους «αναλογικούς» αναγνώστες του.

«Εξέδωσα πέρσι ένα βιβλίο που το αγόρασαν περίπου 2.000 άνθρωποι. Άρα τώρα έχω πιο πολλούς αναγνώστες απ' ό,τι πριν».

Ο περιορισμός των 140 χαρακτήρων πάντως δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο για τους λάτρεις των χαϊκού που είναι ουκ ολίγοι στο Twitter. Τα χαϊκού, παραδοσιακή μορφή ιαπωνικής ποίησης, έχουν μία πολύ συγκεκριμένη δομή 17 λέξεων, σε τρεις στίχους με πέντε, επτά και τέλος πάλι πέντε συλλαβές ο καθένας. Δηλαδή περίπου τον ίδιο αριθμό χαρακτήρων με ένα μήνυμα στο Twitter.

Υπάρχουν μάλιστα ιστοσελίδες που συγκεντρώνουν τα καλύτερα χαϊκού που κυκλοφορούν στο Twitter, βαπτίζοντάς τα «Twaiku» ή «TwiHaiku», ενώ έχουν καθιερωθεί και οι «Πέμπτες των χαϊκού» που προσελκύουν πληθώρα ψηφιακών ποιητών.

Ο κ. Μπασύ, που εργάζεται στον τομέα των εκδόσεων, παραδέχεται ότι εξεπλάγη και ο ίδιος από την ανταπόκριση του κοινού στις σύντομες ιστορίες του και μάλιστα προσέλαβε έναν ατζέντη «για να δει τι μπορεί να κάνει με όλα αυτά».

«Είναι κάτι που δεν μου είχε περάσει ποτέ απ' το μυαλό», παραδέχεται. «Κάποιοι χρησιμοποιούν τις ιστορίες μου στα σχολεία» και «ένας τύπος τις μετέφρασε στα πορτογαλικά. Ένας άλλος στα ιταλικά».

Τον πλησίασαν μάλιστα και από το Filminute, ένα διεθνές φεστιβάλ ταινιών που δεν ξεπερνούν το ένα λεπτό. Εξήντα δευτερόλεπτα από τη μια μεριά, 140 χαρακτήρες από την άλλη... η τέχνη της στιγμής. «Με έφεραν σε επαφή με τους σκηνοθέτες. Τα μηνύματά μου μπορεί να χρησιμοποιηθούν για ταινίες... ελάχιστου μήκους», εξηγεί ο κ. Μπασύ, ο οποίος βρίσκει και άλλο πλεονέκτημα στο Twitter:

«Βλέπεις μία άμεση ανταπόκριση σ' αυτό που γράφεις. Και αυτό κάνει το γράψιμο μια διαδικασία λιγότερο μοναχική».

Πως λειτουργεί το Twitter

Μέσα από το Twitter μπορείτε να στέλνετε σύντομα μηνύματα έως και 140 χαρακτήρων με τις σκέψεις, τις δραστηριότητες, τις ερωτήσεις σας ή οτιδήποτε άλλο θέλετε, τα οποία βλέπουν όσοι έχουν επιλέξει να σας ακολουθούν μέσω της υπηρεσίας. Η διαδικασία αυτή ονομάζεται Twittering.

Κατά αντίστοιχο τρόπο μπορείτε και εσείς να βλέπετε τα μηνύματα όσων έχετε επιλέξει να ακολουθείτε.

Η όλη διαδικασία μοιάζει πολύ με την επικοινωνία μέσω instant messenger ή καλύτερα την αποστολή SMS μηνυμάτων μέσω κινητού τηλεφώνου λόγω του περιορισμού στο μέγεθος των μηνυμάτων με μία όμως πολύ σημαντική διαφορά:

Tα μηνύματα σας δεν πηγαίνουν σε έναν μόνο παραλήπτη αλλά σε πολλούς

Κάθε μήνυμα που στέλνετε μέσω του Twitter είναι δυνητικά διαθέσιμο προς όλους τους χρήστες της υπηρεσίας, σε αυτό που ονομάζεται Public Timeline (με ορισμένες εξαιρέσεις), γι’ αυτό εάν υπάρχει κάτι το οποίο δεν θέλετε να γίνει γνωστό θα πρέπει να μην το αναφέρετε.

Για να καταλάβετε καλύτερα τη φιλοσοφία του Twitter προτείνω να παρακολουθήσετε το σύντομο video που ακολουθεί