Έχετε 2 παιδιά, 1 δωμάτιο και 0 προβλήματα. Διαβάστε πως!!!
Έχετε δύο παιδιά και μάλιστα διαφορετικού φύλου αλλά μόνον ένα δωμάτιο, το οποίο θέλετε να μετατρέψετε σε χώρο παιχνιδιού, δραστηριοτήτων και ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους. Αν σας βασανίζει το ερώτημα πώς μπορείτε να συγκεράσετε τις επιθυμίες, τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και τα ταλέντα τους, με τρόπο τέτοιο, ώστε η αγάπη του γιου σας για το μπάσκετ να μην αποκλείει την κόρη σας, που αγαπά τις πιο καλλιτεχνικές δραστηριότητες, από ένα χώρο τον οποίο δικαιούται να απολαμβάνει κατά το ήμισυ, ιδού μερικές από τις συμβουλές των ειδικών.
Το εγχείρημα διακόσμηση και διαμόρφωση ενός δωματίου για δύο παιδιά αντίθετου φύλου, με τρόπο ώστε ο χώρος να εκφράζει και να ικανοποιεί και τα δύο, δεν εξαντλείται πλέον στην απλουστευμένη άποψη «βάφω τον έναν τοίχο γαλάζιο και τον άλλο ροζ».
Συχνά αναπτύσσονται μεταξύ των παιδιών μηχανισμοί του τύπου «ποιος θα υπερισχύσει έναντι ποιου», γι' αυτό είστε επιφορτισμένοι με την ευθύνη να κρατήσετε τις ισορροπίες, έτσι ώστε η ζυγαριά να μη γέρνει προς καμία πλευρά.
Προσωπικός χώρος και «ουδέτερη ζώνη»
Επειδή οι ώρες της ημέρας που το κλίμα μεταξύ δύο αδερφών δεν είναι και το πλέον ειρηνικό είναι συνήθως αρκετές, το ιδανικό είναι να χωρίσετε το δωμάτιο σε δύο ίσα τμήματα, τοποθετώντας απ' άκρη σ' άκρη χρωματιστή κολλητική ταινία, το καθένα από τα οποία θα είναι ο προσωπικός χώρος του κάθε παιδιού, όπου θα μπορεί να αναπτύσσει τις δικές του ασχολίες. Κάπου στη μέση, μπορείτε να δημιουργήσετε μία «ουδέτερη ζώνη», με τη μορφή ενός χώρου κοινών δραστηριοτήτων, όπου τα παιδιά μπορούν να παίζουν επιτραπέζια παιχνίδια, να φτιάχνουν παζλ, κοκ. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να τοποθετήσετε ένα τραπέζι, δύο καρέκλες ή πολυθρόνες και σε κάποιο κοντινό ράφι να τακτοποιήσετε όλα τα παιχνίδια κοινής χρήσης (γνώσεων, επιτραπέζια κλπ.). Παρατηρήστε, μελετήστε και καταγράψτε τις ιδιαίτερες προτιμήσεις, τα χόμπι και τις αγαπημένες ασχολίες των παιδιών σας και, γιατί όχι, συζητήστε μαζί τους ποιες δραστηριότητες θα ήθελαν να μπορούν να αναπτύσσουν στον υπό διαμόρφωση χώρο.
Αν για παράδειγμα η κόρη σας είναι ιδιαίτερα καλλιτεχνική φύση και της αρέσει να περνά ώρες ασχολούμενη με τη ζωγραφική και τις χειροτεχνίες, θα πρέπει να φροντίσετε για τη δημιουργία στο δικό της μισό του δωματίου, μίας ήσυχης και κατά το δυνατόν απομονωμένης γωνιάς, όπου θα μπορεί να δημιουργεί απερίσπαστη. Ένας πάγκος ή γραφείο και μερικά ράφια - σε ύψος τέτοιο ώστε να έχει εύκολη πρόσβαση, στα οποία θα οργανώσετε τα «εργαλεία» της ζωγραφικής και τα λοιπά υλικά που χρησιμοποιεί για τις δημιουργίες της (πηλό, χάντρες, κόλλα, ψαλίδια κλπ), αποτελούν τα βασικά στοιχεία του συγκεκριμένου χώρου. Αν αγαπά το μπαλέτο, τοποθετήστε μία μπάρα και δύο φύλλα καθρέφτη στον τοίχο και θα της δώσετε την ευκαιρία να έχει το δικό της χώρο πρακτικής άσκησης.
Με αντίστοιχο τρόπο, θα επιχειρήσετε τη διαμόρφωση του δεύτερου μισού του δωματίου, που προορίζεται για τις αγορίστικες δραστηριότητες. Ένας «πάγκος εργασίας» είναι αναγκαίος στην περίπτωση που ο γιος σας αγαπά τον μοντελισμό και αφιερώνει τον ελεύθερο χρόνο του στην κατασκευή πύργων ή ομοιωμάτων πλοίων. Αν πάλι προτιμά τα ηλεκτρονικά παιχνίδια στον υπολογιστή, ένα γραφείο αρκεί. Σε περίπτωση όμως που πρόκειται για σπορτίβ τύπο και η λέξη «διασκέδαση» γι' αυτόν είναι συνδεδεμένη μόνο με τα τρίποντα, φροντίστε να τοποθετήσετε την μπασκέτα του σε τέτοιο σημείο, ώστε η αδελφή του να είναι ασφαλής και να μην κινδυνεύει να μετατραπεί σε στόχο των τυχών αποτυχημένων βολών του. Τα αγοράκια κατά κανόνα είναι περισσότερο υπερκινητικά από τα κορίτσια και χρειάζονται αρκετό ελεύθερο χώρο για να διοχετεύουν την ενεργητικότητα τους, γι' αυτό φροντίστε να μη φορτώσετε με έπιπλα και αντικείμενα τη δική τους πλευρά του δωματίου.
Η οργάνωση και η τάξη, αποτελούν παράγοντες καθοριστικής σημασίας προκειμένου να αποφευχθούν οι τσακωμοί. Ο πλέον συνηθισμένος τρόπος για να διαταραχθεί η αδελφική ειρήνη είναι τα πράγματα του ενός παιδιού να μπλέκονται στα πόδια του άλλου. Για να αποτρέψετε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, προμηθευτείτε χρωματιστά κουτιά διαφόρων μεγεθών, μοιράστε τα δίκαια στα δύο παιδιά και θέστε ως όρο, προκειμένου να εξακολουθήσουν να απολαμβάνουν το δικό τους χώρο παιχνιδιού και δραστηριοτήτων ότι τα προσωπικά τους αντικείμενα θα παραμένουν σε τάξη και όχι διάσπαρτα στο χώρο.