promotional banner

Φθηνές διακοπές επιλέγουν οι νέοι


Διακοπές χαμηλού κόστους και για λιγότερες ημέρες θα κάνουν φέτος πέντε στους δέκα νέους στη χώρα μας. Η οικονομική κρίση χτύπησε και τη δική τους τσέπη, καθώς, όπως παραδέχονται, ο προϋπολογισμός τους για τις διακοπές έχει μειωθεί αισθητά.

Σχεδόν έξι στους δέκα ομολογούν ότι το χαρτζιλίκι που παίρνουν από τους γονείς τους είναι χαμηλότερο σε σύγκριση με πέρυσι.
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε η μη κυβερνητική οργάνωση “Νέοι Ευρωπαίοι Οργανωμένοι Ικανοί” (ΝΕΟΙ). Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 214 άτομα, μέλη και εθελοντές της οργάνωσης, ηλικίας 18 έως 28 ετών, τα οποία συμπλήρωσαν ερωτηματολόγιο σχετικά με τις φετινές διακοπές τους.
Συγκεκριμένα, ποσοστό 47,5% δηλώνει ότι φέτος θα προτιμήσει χαμηλού κόστους διακοπές εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, ενώ το 33% απαντά ότι θα προτιμήσει να κλείσει τις διακοπές του μέσω του διαδικτύου, άμεσα και γρήγορα.
Το 60% δηλώνει ότι κλείνει τις διακοπές του την τελευταία στιγμή, ενώ το 45% προτιμάει πρακτορεία ξένων εταιρειών, τα οποία εντοπίζει μέσω ίντερνετ, καθώς οι τιμές που προσφέρονται για αγαπημένους προορισμούς είναι πιο ανταγωνιστικές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ο πιο κοινός τύπος διακοπών που προτιμούν οι νέοι είναι οι διακοπές σε παραθαλάσσια μέρη, ακολουθούν τα ταξίδια στο εξωτερικό, εκδρομές fly & drive (περιλαμβάνουν αεροπορικό εισιτήριο και αυτοκίνητο) και ταξίδια που εμπεριέχουν στο πρόγραμμά τους διάφορες δραστηριότητες. Η διάρκεια των διακοπών που κλείνονται μέσω ίντερνετ κυμαίνεται από πέντε έως 10 ημέρες.

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
Όπως προκύπτει από την έρευνα, το 54% των νέων κλείνει τις διακοπές του εμπιστευόμενο τις συστάσεις των φίλων και της οικογένειας, ενώ σχεδόν οι μισοί δηλώνουν ότι διαβάζουν σχετικά άρθρα για ταξίδια σε περιοδικά και εφημερίδες. Τα δύο τρίτα χρησιμοποιούν κάποια μηχανή αναζήτησης και άλλες διαδικτυακές πηγές. Συγκεκριμένα, το 44% δηλώνει ότι αναζητά προορισμούς σε διαδικτυακά καταστήματα αερογραμμών και το 15% σε τοπικούς διαδικτυακούς οδηγούς τουρισμού, ενώ το 14% χρησιμοποιεί συμβατικά ταξιδιωτικά πρακτορεία, για να συλλέξει πληροφορίες.
Ποσοστό 5% ερευνά και επιλέγει να αγοράσει το πακέτο των διακοπών του από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τα γραφεία τους, το 22% των χρηστών διαδικτύου κάνει τελικά κράτηση μέσω ταξιδιωτικών γραφείων, αφού προηγουμένως έχει κάνει την απαραίτητη έρευνα για τον προορισμό του διαδικτυακά, και το 39% χρησιμοποιεί το τηλέφωνο, για να κάνει κράτηση στον προορισμό που τον ενδιαφέρει, αφού προηγουμένως έχει κάνει την έρευνά του στο διαδίκτυο. Συνεπώς, αποδεικνύεται ότι και φέτος το διαδίκτυο είναι το σημαντικότερο κανάλι έρευνας και αγοράς για τις καλοκαιρινές διακοπές των νέων.

ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΖΑΡΙΑ
“Η έρευνα αποδεικνύει ότι οι περισσότεροι νέοι προσανατολίζονται για φέτος σε διακοπές μικρής διάρκειας και χαμηλού κόστους, αλλά και σε μήνες χαμηλής ζήτησης, αφού η οικονομική κρίση έχει ήδη χτυπήσει την πόρτα τους”, δηλώνει η πρόεδρος της οργάνωσης “Νέοι”, δικηγόρος και εντεταλμένη σύμβουλος σε θέματα νεολαίας του δήμου Θεσσαλονίκης, Άννα Ευθυμίου.
“Αρκετοί, όμως, είναι και οι νέοι τουρίστες που διαπραγματεύονται τη μείωση τιμών σε ξενοδοχεία και εκδρομές. Εντύπωση, επίσης, προκαλεί το γεγονός ότι στο διαδίκτυο μπορεί να βρει κάποιος προτάσεις για ταξίδια και διάφορα είδη κατανάλωσης, τα οποία βγαίνουν σε δημοπρασία”, επισημαίνει η κ. Ευθυμίου.


Διεθνής τουρισμός: Πτώση 4% - 6% για το 2009

Υπό τη σκιά της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της ανασφάλειας που δημιουργούν οι εξελίξεις στη νέα γρίπη κινείται ο διεθνής τουρισμός, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO), ο οποίος αναθεώρησε επί τα χείρω τις εκτιμήσεις του για τις τουριστικές επιδόσεις το 2009. Μετά την πτώση κατά 8% των διεθνών τουριστικών ροών στο τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου, όπως καταγράφηκε στο τουριστικό βαρόμετρο του Ιουνίου, αλλά και με δεδομένες τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, εκτιμάται πλέον πως ο διεθνής τουρισμός θα υποχωρήσει στο σύνολο του τρέχοντος έτους από 4% έως 6%. Για τους μήνες Μάιο-Αύγουστο η πτώση εκτιμάται μεταξύ 4% και 6% και για την περίοδο Σεπτεμβρίου-Δεκεμβρίου μεταξύ 3% και 5%.
Ο τουρισμός, όπως αναφέρει σε σχετική του έκθεση ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού, έχει επηρεασθεί σοβαρά, με δεδομένη τη μεγάλη πτώση της επιχειρηματικής δραστηριότητας, το μειούμενο διαθέσιμο εισόδημα και την αυξανόμενη ανεργία, κυρίως στις χώρες που αποτελούν δεξαμενές άντλησης τουριστών. Τα σκαμπανεβάσματα των συναλλαγματικών ισοτιμιών, εξάλλου, έρχονται να προστεθούν στη γενικότερη αβεβαιότητα. Την ίδια στιγμή το επίπεδο των κρατήσεων και η μειωμένη αεροπορική δυναμικότητα αποτελούν κακούς οιωνούς. Οι ανά τον κόσμο προορισμοί δέχθηκαν συνολικά 247.000.000 διεθνείς τουριστικές αφίξεις το πρώτο τετράμηνο του 2009 έναντι των 269.000.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2008.

Νικολέτας Μπούκα