promotional banner

«Leaf» το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Nissan


Το μέλλον των αυτοκινήτων θα είναι απολύτως ηλεκτρικό και όχι υβριδικό, σύμφωνα με τη Nissan, που παρουσίασε ένα καινούριο, κατά 100% ηλεκτρικό, μοντέλο αυτοκινήτου, το “Leaf”, προσδοκώντας να κερδίσει το χαμένο έδαφος στον τομέα των οχημάτων πολύ χαμηλών ή μηδενικών εκπομπών καυσαερίων και να ανταγωνιστεί άλλες εταιρίες που έχουν σχετικά μοντέλα.

Το μεσαίου μεγέθους hatchback, με σπορ εμφάνιση, αλλά σκοπίμως όχι φουτουριστική, θα αρχίσει να πωλείται στο τέλος του 2010 στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, ενώ ή μαζική παραγωγή του σε παγκόσμιο επίπεδο θα αρχίσει το 2012. Αποτελεί, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, μια τολμηρή κίνηση από την εταιρία, που θεωρεί ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν απλώς ένα μεταβατικό στάδιο και τελικά το μέλλον ανήκει στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.

«Σκοπίμως δεν του δώσαμε μια ασυνήθιστη εμφάνιση. Πρέπει να δείχνει σαν κανονικό αυτοκίνητο», δήλωσε ο σχεδιαστής Σίρο Νακαμούρα.

Το Leaf, που περιγράφεται από τη Nissan ως «το πρώτο οικονομικά προσιτό, μηδενικών εκπομπών, αυτοκίνητο», μπορεί να ταξιδεύει απόσταση πάνω από 160 χλμ. με μια μόνο φόρτιση και με ταχύτητα μέχρι 140 χλμ. την ώρα.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας Κάρλος Γκοσν, το νέο μοντέλο «δείχνει το δρόμο για ένα μέλλον χωρίς καθόλου εκπομπές καυσαερίων και εγκαινιάζει μια νέα εποχή στην αυτοκινητοβιομηχανία». Όπως είπε, κατά την παρουσίαση του μοντέλου στις νέες οικολογικά σχεδιασμένες κεντρικές εγκαταστάσεις της Nissan στη Γιοκοχάμα, «το Leaf είναι απόλυτα ουδέτερο για το περιβάλλον, καθώς δεν διαθέτει εξάτμιση, ούτε βενζινοκινητήρα.Η ενέργειά του παράγεται αθόρυβα και αποδοτικά από μπαταρίες λιθίου-ιόντων». Η τιμή του νέου μοντέλου δεν ανακοινώθηκε, αλλά ο Γκοσν είπε πως θα «είναι πολύ ανταγωνιστική».

Η εταιρία (που έχει στρατηγική συμμαχία με τη γαλλική Renault, στην οποία ανήκει κατά 44%) σχεδιάζει να πουλά το Leaf σε ανάλογη τιμή με ένα συγκρίσιμο μοντέλο της που διαθέτει βενζινοκινητήρα (Versa). Η μπαταρία, που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα, θα διατίθεται ξεχωριστά.

«Το μηναίο κόστος της, μαζί με την ηλεκτρική φόρτιση, θα είναι μικρότερο από το κόστος της βενζίνης», διαβεβαίωσε ο Γκοσν.

Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να επαναφορτίζουν τη μπαταρία στο σπίτι τους μέσω μιας κοινής πρίζας, σε περίπου οκτώ ώρες.

Η Nissan, η τρίτη σε μέγεθος ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, μετά την Toyota και τη Honda, καθυστέρησε σε σχέση με τους ανταγωνιστές της να παρουσιάσει υβριδικούς κινητήρες βενζίνης-ηλεκτρισμού, αλλά εμφανίζεται πλέον αποφασισμένη να τους ξεπεράσει, κάνοντας το άλμα απευθείας σε αμιγώς ηλεκτρικούς κινητήρες.

Το όνειρο ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου υπάρχει από την εποχή του Τόμας Έντισον, όμως μέχρι σήμερα έχει αποτύχει να βρει ευρεία εφαρμογή, αφενός λόγω περιορισμένης διάρκειας της μπαταρίας και αφετέρου λόγω του σχετικά υψηλού κόστους.

Όμως οι πρόσφατες εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών λιθίου-ιόντων, που τις έκαναν πιο…μακρόβιες, αναμένεται να δώσουν ώθηση στα ηλεκτρικά οχήματα.

Η ίδια η Nissan, σύμφωνα με τον Γκοσν, δεν τα θεωρεί μια περιφερειακή αγορά για λίγους, αλλά σαν την επερχόμενη νέα μαζική αγορά, αντίθετα με τα υβριδικά αυτοκίνητα, που όπως δήλωσε, «παραμένουν μόλις στο 2% της παγκόσμιας αγοράς μετά από πολλά χρόνια».

Για το λόγο αυτό, η εταιρία θα κάνει μεγάλες επενδύσεις για τα εργοστάσια παραγωγής του Leaf (σε Ιαπωνία και ΗΠΑ) και των μπαταριών του (σε Ιαπωνία, Βρετανία, Πορτογαλία).

«Σε μια εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες μειώνουν τις επενδύσεις τους, εμείς βλέπουμε μια μεγάλη προοπτική στη νέα αγορά και θα επενδύσουμε πολλά χρήματα», δήλωσε ο Γκοσν.

Το Leaf δεν θα είναι πάντως το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στους δρόμους. Η Mitsubishi παρουσίασε πρόσφατα το μικρό I-MiEV, ενώ η Fuji Heavy Industies το Subaru Plug-in Stella.