Ελάχιστες είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν να επιδείξουν σημαντικά επιτεύγματα στους τομείς της προστασίας του περιβάλλοντος και της εξέλιξης των οικολογικών αυτοκινήτων.
*Την πρώτη θέση στη λίστα των εταιρειών αυτών, που επένδυσαν τεράστια ποσά για την ανάπτυξη της νέας τεχνολογίας, διεκδικεί η Χόντα. Η ιαπωνική εταιρεία διακρίθηκε σε αναρίθμητους διαγωνισμούς για τις επιτυχίες της στην εξοικονόμηση καυσίμου και στον περιορισμό των ρύπων.*Και στην πράξη απέδειξε στους ανταγωνιστές της ότι μια μεσαίου μεγέθους αυτοκινητοβιομηχανία «μπορεί να βάλει τα γυαλιά» σε πολυεθνικούς κολοσσούς.
*Η πιο ενδιαφέρουσα πρότασή της είναι το υδρογονοκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου μηδενικών εκπομπών ρύπων, FCX Κλάριτι, το οποίο ανακηρύχθηκε «Παγκόσμιο Πράσινο Αυτοκίνητο» (World Green Car) και απέσπασε το βραβείο Grove 2009 για την τεχνολογία των κυψελών καυσίμου.
*Οσον αφορά το παρόν, το κερασάκι στην «οικολογική τούρτα» είναι αναμφισβήτητα η παραγωγή του φθηνότερου υβριδικού αυτοκινήτου στον κόσμο, του Ινσαϊτ. Η νέα προσπάθεια που γίνεται στην Ελλάδα, μέσω της απόσυρσης, για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων και την δραστική μείωση του αριθμού των ρυπογόνων αυτοκινήτων, αποτελεί μια ακόμη πρόκληση για τη Χόντα.
JAZZ
Η γκάμα της μεγαλύτερης εταιρείας κινητήρων, αν και είναι περιορισμένη, περιλαμβάνει τέσσερα αξιόλογα μοντέλα, τα οποία, μάλιστα, ικανοποιούν τη νέα ελληνική περιβαλλοντική νόρμα για εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κάτω των 140 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο.
*Να θυμίσουμε ότι από το Σεπτέμβριο του 2011 στο δακτύλιο θα κυκλοφορούν καθημερινά τα μοντέλα με την προαναφερόμενη προδιαγραφή ρύπων. Η Χόντα προτείνει τα εξής μοντέλα περιορισμένων εκπομπών: Τζαζ 1.200 και 1.400 κ.εκ., Σιβίκ 5π. 1.400 κ.εκ. και τα υβριδικά Ινσαϊτ και Σιβίκ.
Δίκαια θεωρείται «το έξυπνο συμβατικό αυτοκίνητο με τους πολλούς χώρους και την υψηλό δείκτη περιβαλλοντικής ευαισθησίας». Είναι ένα από τα ελάχιστα σουπερμίνι με χαρακτηριστικά MPV, που εφοδιάζεται με δυο βενζινοκινητήρες οι οποίοι ανταποκρίνονται στα νέα μέτρα.
*Η μεταφορά του ρεζερβουάρ καυσίμου ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα και η μετατόπιση της καμπίνας μπροστά (cab forward) εξασφάλισαν μεγάλους ωφέλιμους χώρους και του επιτρέπουν να συγκρίνεται με τα δημοφιλή μικρομεσαία μοντέλα.
*Το μήκους 3.9 μ. σουπερμίνι φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες και οι πίσω επιβάτες κάθονται σταυροπόδι. Αποθηκευτική ικανότητα 399 λίτρα, κορυφαία στα σουπερμίνι.
*Διαθέτει έναν από τους καλύτερους μηχανισμούς αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων. Διατίθεται με δυο οικονομικούς βενζινοκινητήρες τεχνολογίας i-VTEC.
*Το μοτέρ 1.200 κ.εκ. έχει ισχύ 90 ίππους. Καταναλώνει 5.1 λίτρα/100 χλμ. στο μεικτό κύκλο και εκπομπές CO2 120 γραμ./χλμ. Το μεγαλύτερο σύνολο 1.400 κ.εκ. αποδίδει 100 ίππους, ροπή 12,8 χλγμ. Καταναλώνει 5.3 λίτρα/100 χλμ. Αμετάβλητες οι εκπομπές CO2 120 γραμ./χλμ.
*Η βασική έκδοση 1.2 Trend κοστίζει 13.990 ευρώ. Η 1.4 Comfort 14.990 με VSA, 1.4 Elegance Auto 16.790 ευρώ.
CIVIC
Το ανανεωμένο Σιβίκ ενίσχυσε τη θέση της μάρκας στη μικρομεσαία κατηγορία.
*Το δημοφιλές γιαπωνέζικο αυτοκίνητο εφοδιάζεται με νέο κινητήρα 1.400 κ.εκ. i-VTEC ισχύος 100 ίππων με τη ροπή του να φτάνει τα 12,9 χλγμ. στις 4.800 σ.α.λ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13'' και τελική 177 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα 100 χλμ. και CO2 135 γραμ./χλμ.
*Η αισθητική αναβάθμιση περιλαμβάνει νέα μάσκα, ανασχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου, νέες εσωτερικές επενδύσεις, αναβαθμισμένο ταμπλό και πλουσιότερο εξοπλισμό. Από 18.390 ευρώ.
CIVIC HYBRID
Το υβριδικό Σιβίκ 1.3 δεύτερης γενιάς βασίζεται στο πάτωμα της τετράθυρης έκδοσης. Προσφέρει άνετους χώρους για να φιλοξενηθούν τέσσερις ενήλικες. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 350 λίτρα.
*Το υβριδικό σύστημα ΙΜΑ απαρτίζεται από ένα νέο βενζινοκινητήρα i-VTEC, 3 σταδίων λειτουργίας 1.300 κ.εκ. απόδοσης 95 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 15 ίππους. Συνολική απόδοση 115 ίπποι. Συνδυάζεται με κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT).
*Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 και τελική 185 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση μόλις 4,6 λίτρα ανά 100 χλμ. και CO2 109 γραμ./χλμ.
*Κοστίζει 24.390 ευρώ.
INSIGHT
Το Χόντα Ινσαϊτ κοστίζει 19.900 ευρώ στη βασική έκδοση και είναι το φθηνότερο υβριδικό μοντέλο που υπάρχει στον κόσμο. Εξασφαλίζει περιορισμένο κόστος χρήσης και συμβάλλει ουσιαστικά στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
*Το νέο ταμπλό δύο επιπέδων περιλαμβάνει καινούρια όργανα που δείχνουν τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος.
*Εξασφαλίσθηκαν 400 λίτρα για τις αποσκευές, από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία. Αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα, δημιουργείται επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης 584 λίτρων.
*Η τελευταία έκδοση του δοκιμασμένου υβριδικού συστήματος ΙΜΑ περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα 1.300 κ.εκ., ισχύος 88 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 14 ίππων, υψηλής ροπής 78,5 χλγμ. Η συνολική τους ισχύς ανέρχεται σε 98 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,6'' και τελική ταχύτητα 186 χλμ./ώρα.
*Κατανάλωση μόλις 4,4 λίτρα βενζίνη ανά 100 χλμ. και CO2 101 γραμ./χλμ. Κιβώτιο ταχυτήτων CVT, διπλής λειτουργίας.
*Στην εκκίνηση λειτουργούν και οι δύο κινητήρες. Μέχρι τα 80 χλμ./ώρα προσφέρει ισχύ κυρίως ο ηλεκτροκινητήρας. Μετά λειτουργούν και οι δύο ανάλογα με την επιτάχυνση και το φορτίο. Ολες οι αλλαγές γίνονται αυτόματα.
*Χρήσιμο είναι το νέο σύστημα Eco Assist το οποίο ενεργοποιείται μόλις πατήσεις τον διακόπτη «ECON». Αυτόματα το σύστημα διαχείρισης αποκτά νέες ρυθμίσεις για να βελτιωθεί η κατανάλωση του αυτοκινήτου.
*Οι κατάλληλες ενδείξεις σε καθοδηγούν για να μειώσεις την κατανάλωση. Το εσωτερικό του ταχύμετρου αποκτά διαφορετικά χρώματα ανάλογα με το στυλ οδήγησης.
*Η βασική έκδοση S κοστίζει 19.900 ευρώ, η πλουσιότερη Comfort 20.990 ευρώ και η Elegance 21.990 ευρώ.