promotional banner

Με όχημα το κόμικ


Ενα από τα έργα του Μπενουά Παρέ με τίτλο: «Το νησί της Λουσίλ» (2006).

Με όχημα το κόμικ και βασικό θέμα τις ηρωίδες της ποπ αρτ και τα ζευγάρια εραστών, ο Μπενουά Παρέ δημιούργησε μια νέα εκρηκτική δουλειά, την οποία εγκαινιάζει απόψε στις 8:30, στην γκαλερί Kapopoulos Fine Arts (Κηφισίας 37 Α΄ Μαρούσι).

Στο εικαστικό σύμπαν του Παρέ παρελαύνει μια μακριά στρατιά από εικόνες προσώπων που είναι αντικείμενα μαζικής λατρείας, τόσο υπαρκτά, όσο και φανταστικά: ο Τεν Τεν και η Φρίντα Κάλλο, ο Μικρός Πρίγκιπας και η Μαντόνα, ο Τσε Γκεβάρα και ο Κινγκ Κονγκ, η Αλίκη από τη χώρα των θαυμάτων και η Σάρα Μπερνάρ, ένα πάνθεον θεών, ανθρώπων και μυθικών όντων.

Εικόνες προσώπων που στοιχειώνουν το συλλογικό ασυνείδητο. Κάπου ανάμεσα σε αυτά, εμφανίζεται και ο ίδιος. Ορισμένες φορές εισάγει τον εαυτό του σε αυτοπροσωπογραφίες μέσα στον πίνακα, κλείνοντας υπαινικτικά το μάτι στο θεατή του.

Στο έργο του μάχονται παιδικές φαντασιώσεις με τους δαίμονες της ενηλικίωσης. Τα θρησκευτικά ταμπού, η απαγορευμένη σεξουαλικότητα και οι φροϋδικοί άβυσσοι, τα ειδυλλιακά τοπία και οι πύρινες φλόγες, οι μυθολογικές φιγούρες και το αστικό κόμικ, οι ήρωες των παραμυθιών και ο ονειρόκοσμος της παιδικής ηλικίας, οι ψυχολογικοί δράκοντες παρελαύνουν ανάκατα.

Οι πίνακες ακολουθούν την επίπεδη εικόνα του κόμικ, αλλά σε ορισμένους η προοπτική εισάγεται με τεχνάσματα, μέσα από την αντανάκλαση ενός καθρέφτη, ή με την υιοθέτηση μιας παράξενης γωνίας.

Μαθητής του Κεσσανλή ο Παρέ, από την πρώτη γενιά που έζησε το ελεύθερο, ανανεωτικό πνεύμα της νέας ΑΣΚΤ στην Πειραιώς, μεταφέρει στο σώμα της σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα έναν μετα-μοντερνισμό που, με τρόπο φυσικό, συγχωνεύει στοιχεία από δύο πατρίδες, τις επιρροές δύο πολιτισμικών κέντρων και όχι μόνο.

Χαρούμενο και παιχνιδιάρικο, το σύνολο των έργων αυτής της έκθεσης -που θα διαρκέσει έως τις 22 Οκτωβρίου-, είναι ό,τι πιο ανάλαφρο και νοσταλγικό έχει δώσει ο καλλιτέχνης.