Την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης από την άνοιξη του 2010 εξετάζει πολύ σοβαρά η κυβέρνηση μετά την
πρωτοβουλία που έλαβαν...
στελέχη της αγοράς να αποστείλουν στο υπουργείο Οικονομικών και Περιβάλλοντος μελέτη του
Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών, στην οποία παρουσιάζονται τα οικονομικά οφέλη που μπορεί να
αποκομίσει το κράτος.
Αλλωστε, ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου το είχε πει ξεκάθαρα μιλώντας προς τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ που
αντιδρούσαν με την... απόσυρση της απόσυρσης των Ι.Χ.: «Φέρτε μου μια μελέτη που να αποδεικνύει ότι το μέτρο είναι
αυτοχρηματοδοτούμενο και αμέσως θα το επαναφέρουμε»! Και όντως, η μελέτη αυτή ήρθε! Βάσει αυτής, θα καταργηθεί το
οικονομικό κίνητρο της απόσυρσης που κυμαινόταν από 500 έως 9.000 ευρώ και θα τροποποιηθούν οι επιδοτήσεις
αντικατάστασης παλαιών οχημάτων που κυμαίνονταν από 1.000 έως 4.000 ευρώ. Φαίνεται επίσης ότι θα καταργηθεί η
επιλογή που είχαν οι ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων και μπορούσαν να αντικαταστήσουν το αυτοκίνητό τους και με
μεταχειρισμένο, το οποίο όμως έχει κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στη χώρα μας μετά την 1/1/2005.
Ενα από τα σενάρια που εξετάζεται είναι να ισχύσει η απόσυρση παλαιών Ι.X., χωρίς όμως οικονομικά κίνητρα, αλλά
παράλληλα να αρθεί η απαγόρευση των πετρελαιοκίνητων μόνο στα καινούργια οχήματα! Χθες πάντως ανακοινώθηκε ότι
οι περίπου 80.000-85.000 οδηγοί που είχαν προλάβει να αποσύρουν τα αυτοκίνητά τους θα πάρουν τα χρήματα που
δικαιούνται από τις τράπεζες (και όχι τις εφορίες), συμπληρώνοντας μια υπεύθυνη δήλωση και καταθέτοντας μια σειρά
από βεβαιώσεις και άλλα δικαιολογητικά.