promotional banner

Η επανάσταση της σοκολάτας - 90% λιγότερες θερμίδες


Σοκολάτες και καλοκαίρι δεν πάνε μαζί. Αφενός, λειώνουν πολύ εύκολα στη ζέστη. Αφετέρου, οι εξορμήσεις στις παραλίες απαιτούν και κομψές σιλουέτες. Και είναι γνωστό πως σοκολάτες και δίαιτα είναι έννοιες εκ διαμέτρου αντίθετες. Τουλάχιστον ήταν. Μέχρι σήμερα.

Μία από τις κορυφαίες σοκολατοβιομηχανίες του κόσμου, η ελβετική Βarry Callebaut, κατάφερε να δημιουργήσει το προϊόν για το οποίο οι σοκολατοβιομήχανοι προσπαθούν εδώ και δεκαετίες. Μια σοκολάτα που δεν λειώνει και έχει λίγες θερμίδες. Το πρόβλημα ήταν σαφές: όταν ο ήλιος καίει και έχεις μια σοκολάτα στην τσάντα σου, αρκούν λίγα λεπτά για να λειώσει τελείως και να γίνουν τα πάντα χάλια. Επιπλέον, όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε, η σοκολάτα έχει πολλές θερμίδες. Δεν είναι ένα από τα βασικά είδη διατροφής των αδύνατων!

Η Βarry Callebaut, της οποίας η ετήσια παραγωγή 1,1 εκατ. τόνων κακάο και προϊόντων σοκολάτας την τοποθετεί στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας σοκολατοπαραγωγών, πιστεύει πως βρήκε τη λύση. Δημιούργησε έναν τύπο σοκολάτας με νέες ιδιότητες. Όπως μάλιστα τονίζει ο Χανς Βρίενς, επικεφαλής του δημιουργικού τομέα της εταιρείας, η σοκολάτα αυτή έχει έως και 90% λιγότερες θερμίδες από την κανονική. Επιπλέον, δεν την αγγίζουν οι υψηλές θερμοκρασίες- εκτός φυσικά αν την πάρετε μαζί σας στη Σαχάρα, όπου η ζέστη ξεπερνά τους 55 C! Η παραδοσιακή σοκολάτα αρχίζει να λειώνει στους 25-30 C. Και αυτό το χαρακτηριστικό τής νέας σοκολάτας είναι που της χάρισε το όνομα Vulcano, δηλαδή ηφαίστειο.

Στάσιμη η αγορά
Η δημιουργοί της Vulcano θέλουν με αυτό το προϊόν να αντιμετωπίσουν ένα πρόβλημα που συνεχώς μεγαλώνει: στη Δυτική Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική η κατανάλωση σοκολάτας είναι στάσιμη· σε ορισμένες περιπτώσεις άρχισε να σημειώνει και πτωτική τάση. Τον τελευταίο χρόνο, μάλιστα, οι οκτώ μεγαλύτερες δυτικοευρωπαϊκές χώρες κατανάλωσαν 2% λιγότερη σοκολάτα, ενώ στις ΗΠΑ η κατανάλωση έπεσε κατά 8%. Έτσι, οι σοκολατοβιομηχανίες αναγκάζονται να βασιστούν στις αναπτυσσόμενες αγορές προκειμένου να εξασφαλίσουν κέρδη. Η χαμηλών θερμίδων Vulcano θα κυκλοφορήσει σε πλάκες και σε μπισκότα. Και η Βarry Callebaut ελπίζει πως θα πυροδοτήσει νέο ενδιαφέρον στη στάσιμη αγορά, ειδικά στις ΗΠΑ με την εμμονή στις δίαιτες. Ταυτόχρονα, η ιδιότητά της να διατηρείται αναλλοίωτη στις υψηλές θερμοκρασίες, ίσως είναι το κλειδί για την επιτυχία της σε θερμότερα μέρη της Γης, όπως η Νότια Ευρώπη, η Ινδία και η Κίνα.

Η ιδέα φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, λέει η Άλις Τσαλάπνι από το γερμανικό περιοδικό «Der Spiegel». Όμως προηγούμενες απόπειρες να δημιουργηθεί σοκολάτα που δεν λειώνει είχαν ως αποτέλεσμα προϊόντα σαφώς πολύ κατώτερα στη γεύση από τις κλασικές σοκολάτες. Αν η Βarry Callebaut, επισημαίνουν οικονομικοί αναλυτές, κατόρθωσε να λύσει αυτό το πρόβλημα, η Vulcano θα μπορούσε να κάνει τρομερή επιτυχία, ειδικά σε περιοχές όπως η Κίνα, όπου διευρύνεται διαρκώς η μεσαία τάξη που μπορεί να διαθέσει χρήματα για να αγοράσει σοκολάτες.

Ετοιμάζουν και άλλες «υγιεινές» παραλλαγές

Ο ΧΑΝΣ ΒΡΙΕΝΣ πιστεύει πως η Vulcano θα κατακτήσει την αγορά. «Μπορεί να μην έχει την κρεμώδη υφή της κλασικής σοκολάτας και να είναι πιο τραγανή, όμως όταν την ακουμπάς στη γλώσσα σου λειώνει όπως η παραδοσιακή· όχι από τη ζέστη του στόματος, αλλά λόγω του σάλιου», λέει. Οι πρώτες γευστικές δοκιμές έχουν ήδη γίνει με επιτυχία και σύντομα η νέα σοκολάτα πρόκειται να παρουσιαστεί επισήμως. Σύντομα μάλιστα θα ακολουθήσουν και άλλες παραλλαγές της, όπως σοκολάτα που βοηθά στην πέψη ή σοκολάτες που... καταπολεμούν την τερηδόνα.

Μόνο ένα 20% της παραγωγής της Βarry Callebaut θα χρησιμοποιηθεί για την ίδια την εταιρεία. Το υπόλοιπο προορίζεται για άλλες σοκολατοβιομηχανίες όπως η Νestle, η Ηershey΄s και η Cadbury Schweppes.

Όμως στο τέλος οι καταναλωτές είναι που θα αποφασίσουν για την επιτυχία της...