promotional banner

O Nick Cave επιστρέφει με τον καταραμένο Μπάνι Μανρό


Ενα βιβλίο για έναν αποτυχημένο ερωτομανή πλασιέ, που αναγκάζεται να βγει από τη σπείρα της αυτοκαταστροφικής του ζωής, γράφει ο Νικ Κέιβ - και κερδίζει και πάλι το χειροκρότημα.

Το βιβλίο «Ο θάνατος του Μπάνι Μανρό» είναι το πέμπτο βιβλίο του ρόκερ Νικ Κέιβ με ήρωα έναν αποτυχημένο πλασιέ που αναζητά την ψυχή του.
Ο ρόκερ των άκρων, της συναυλιακής παράκρουσης και του κύματος που δεν σταματά να πάλλεται, γράφει για ένα loser; Ω ναι, ο Νικ Κέιβ έγραψε το δεύτερο μυθιστόρημά του για τον ερωτύλο, αποτυχημένο, χαμένο πλασιέ Μπάνι Μανρό και έφερε τα δέοντα ρίγη όχι μόνο στους ορκισμένους οπαδούς της μουσικής του, αλλά και στους λάτρεις της καλής, ζωντανής λογοτεχνίας.

Το βιβλίο «Ο θάνατος του Μπάνι Μανρό» κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Τόπος, σε μετάφραση Αντώνη Καλοκύρη, και ήδη έχει κερδίσει κάτι παραπάνω από το ενδιαφέρον του κοινού. Είκοσι χρόνια μετά το πρώτο του βιβλίο, με τίτλο «And the Ass Saw the Angel», ο Νικ Κέιβ γράφει το πέμπτο του βιβλίο (είναι το δεύτερο μυθιστόρημά του) με ήρωα τον Μπάνι, έναν πλασιέ που αναζητά την ψυχή του.

Πρόκειται για ένα road novel βουτηγμένο στα ναρκωτικά, στο σεξ και στο αλκοόλ. Απολύτως ταιριαστό με το μουσικό, για τον οποίο το Rolling Stone έγραψε: «O Nικ Κέιβ προφανώς θα ζήσει για πάντα, απλά και μόνο επειδή ο διάβολος τον φοβάται.»

Ο Μπάνι Μανρό είναι ένας ερωτύλος πλασιέ, που πουλάει καλλυντικά. Εργάζεται στην «Επιχείρηση αιωνιότητα» και συχνά, μετά τις πωλήσεις, περνάει από το κρεβάτι των νοικοκυρών. Την ίδια ώρα στο σπίτι, η σύζυγός του, η Λίμπι, βυθίζεται στα χάπια, την κατάθλιψη, το αλκοόλ και τελικά οδηγείται στην αυτοκτονία, αφήνοντας πίσω το γιο της, ένα εννιάχρονο αγόρι που γίνεται η σανίδα σωτηρίας του Μπάνι.


Μαζί του γυρίζει με το Φίατ Πούντο του στα σπίτια και κάνει ό,τι κάνει, καθώς ο μικρός περιμένει στο αυτοκίνητο διαβάζοντας εγκυκλοπαίδειες και συζητώντας με τη νεκρή μητέρα του. Στη διάρκεια αυτού του ταξιδιού, πάντως, ο άσωτος Μπάνι θα θρηνήσει τον πατέρα του που πεθαίνει από καρκίνο, θα εκθέσει το παιδί του σε πρωτοφανείς καταστάσεις, θα αυνανίζεται με κάθε ευκαιρία (ακόμα και στην κηδεία της γυναίκας του), θα σκέφτεται μέρα-νύχτα το κορμί της Κάιλι Μινόγκ και της Αβρίλ Λαβίν.

«Είμαι καταραμένος, σκέφτεται ο Mπάνι Μανρό σε μια ξαφνική κρίση αυτογνωσίας, σαν κι αυτή που έχουν οι ετοιμοθάνατοι. Νιώθει πως κατά βάθος έχει κάνει ένα τραγικό λάθος, αλλά αυτή η διαπίστωση διαρκεί όσο ένας τρομακτικός χτύπος της καρδιάς και χάνεται - αφήνοντάς τον μόνο σε ένα δωμάτιο στο Grenville Hotel, με το εσώρουχό του και τίποτε άλλο, παρά τον εαυτό του και τις ορέξεις του.

Κλείνει τα μάτια και φαντάζεται ένα σπάνιο αιδοίο, μετά κάθεται στην άκρη του κρεβατιού και σε αργή κίνηση ακουμπά στο κεφαλάρι του κρεβατιού». Να μια σκηνή που εκφράζει το τέμπο στο γοητευτικό μυθιστόρημα του αγαπημένου Νικ Κέιβ.